FANDOM

Ich hab dich gefunden
Finn zu Clarke

Menschenversuche ist die 05. Folge der zweiten Staffel und insgesamt die 18. Folge von The 100. Charlie Craig schrieb das Drehbuch und Ed Fraiman führte Regie.

Die Erstausstrahlung in den USA war am 19. November 2014. In Deutschland wurde die Folge am 21. Oktober 2015 zum ersten Mal ausgestrahlt.

Kane führt eine Mission an, um Frieden mit den Groundern zu schließen. In der Zwischenzeit stimmt Jasper einem riskanten Experiment zu, Lincoln findet sich in einer Welt voller Schmerz wieder und Präsident Wallace spricht eine Warnung aus. Zuletzt nimmt Finns Suche nach Clarke eine gewalttätige Wendung.

Zusammenfassung Bearbeiten

Handlung Bearbeiten

Besetzung Bearbeiten

Hauptdarsteller Bearbeiten

Nebendarsteller Bearbeiten

Soundtrack Bearbeiten

Zitate Bearbeiten

Abby (zu Major Byrne über Clarke): "Sie ist keine Gefangene — Sie ist meine Tochter."
Clarke: "Mom, did anyone else make it here?"
Abby: "Yes, six of you did."
Clarke: "Finn and Bellamy?"
Abby nickt.
Clarke: "I thought they were dead. I thought you were dead."
Cage (zu Lincoln, nach Injektion der roten Droge): "Keine Sorge. Die erste Dosis ist die schlimmste."
Raven (zu Octavia): "Nicht so schnell, Pocahontas."
Finn: "I count twenty-six"
Murphy: "I got twenty-eight. These people don't look like warriors, Finn. And there's kids. Old people. There's nothing big enough here to hold our friends."
Bellamy: "The last time I saw you, you were closing the drop ship door. It had to be done."
Clarke: "Did you get any sleep?"
Bellamy: "It's okay. I'll sleep when we find Finn. You haven't seen him, Clarke. Losing you, the others, the war ... it changed him. He executed the grounder that drew us the map. Pulled the trigger without even blinking and walked away."
Clarke: "That doesn't sound like Finn."
Bellamy: "No, it doesn't. I saw what he was capable of and still I let him go with Murphy and two automatic rifles."
Clarke: "I'm sure that had to be done, too."
Bellamy (zu Clarke): "How long until chocolate cake turns into being hung upside down and drained for their blood?"
Dr. Lorelei Tsing (zu Jasper): "Maya's been heavily sedated. You will, of course, feel that, too. It's perfectly normal."
Monty: "If you've never done this before, how do you know?"
Dr. Lorelei Tsing: "You're right. I should have said, 'it's to be expected'. This will take a while. Why don't you head back to your room? I'll send for you once he's awake."
Monty nimmt neben Jaspers Bett platz.
Abby (über Clarke): "She thinks that because of what she's been through, she's changed, but she's still just a kid."
Raven: "You're wrong, Abby. She stopped being a kid the day you sent her down here to die."
Murphy: "Finn, don't do this. Let's walk out of here while we still can. Okay? Finn! Please!"
Bellamy: "This is it. Which way to the village? O?"
Octavia (über Lincoln): "The Reapers came from there. I couldn't save him, Bell. . . . I couldn't save him."
Dante: "How is the patient?"
Dr. Lorelei Tsing: "Her recovery is miraculous."
Dante: "I was referring to Jasper."

Galerie Bearbeiten

Trivia Bearbeiten

Tode in dieser Folge Bearbeiten

Referenzen Bearbeiten